Mot Menssmerter!

Det finnes utallige kjerringråd som skal hjelpe deg å lindre menssmerter. her får du noen tips, og kanskje kan du finne et som fungerer for nettopp din kropp? Siden hver eneste kvinne er forskjellig, må du finne ut hva som passer best for deg selv.


  • Mange synes det hjelper å holde seg varm, ta et varmt bad, legge varmeflaske på mage/rygg og drikke noe varmt.

  • Det kan hjelpe å bevege seg for å "løsne" smertene.

  • Det finnes flere "regler" og myter om aktiviteter som man bør unngå under menstruasjonen, som for eksempel idrett, og kanskje særlig aktiviteter som tar på magemusklene. Flere leger kan fortelle at dette er feil.

  • Gjør du noe som tar på magemusklene, kan du kanskje merke at du blør kraftigere. Dette er fordi det blodet som allerede ligger i skjeden, blir presset ut. Totalt blør du ikke mer selv om det virker slik.

  • Trenger du smertestillende tabletter, finnes det flere typer å velge mellom. Pass på at du tar tilstrekkelig dose og les pakningsvedlegget nøye.

  • Sterkere smertestillende fåes på resept. Mildere bør prøves først!

  • Ved hjelp av for eksempel hormoner, herunder p-piller, kan de foruten å forebygge, også gjøre blødningene svakere, kortere og mindre smertefulle. Dette kan også hjelpe på veldig langvarige menstruasjoner.

  • Nettstedet nettdoktor.no skriver at det beste du kan gjøre - ut over å la deg overbevise om at det ikke feiler deg noe - er å sørge for å være i god fysisk form. Det kan du gjøre ved å føre et sunt, regelmessig liv med daglig mosjon, passende søvn og hvile - og, hvis det er mulig - prøve å stresse ned i din tilværelse.
  • Du kan også prøve kjærringråd:

  • Hvis du er ute etter et naturlig råd mot menstrasjon smerter så må du ta en titt på dette. Det gjelder å få magen til å slappe av. Mensensmerter kan bli lettere å holde ut uten å bruke smertestillende eller muskelavslappende midler. En kvinne har sendt oss et tips om hva hun har opplevd som et avslappende middel mot mens smerter.

    Det går ut på å ta en stor ullsokk og fylle denne med ris. Tett så igjen toppen av sokken med en hyssingstump og varm denne til litt over kroppstemperatur i microbølgeovnen. Legg denne varme sokken på magen eller ryggen og slapp av. Dvil lindre lenge i og med at risen holder seg varm lenge.

    Lykke til!
    xoxo


     

    Stikkord:

    Én kommentar

    Trine

    09.mar.2009 kl.20:01

    Godt med tips for dette ja!

    Skriv en ny kommentar

    Christina Slette Johnsen

    Christina Slette Johnsen

    22, Andøy

    Hei på deg! Blogger om livet mitt og alt i mellom som interesserer meg. Følg meg gjerne! :) BTW:(ja,jeg var med i Top Model 08. Ja,det er jeg som har tegnet tegningene) *Knis* Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~ The time is NOW. Have fun go mad!

    www.lovelyliller.com on Facebook
    Related Posts with Thumbnails Bloggurat

    Kategorier

    Arkiv

    hits