Mot Menssmerter!

Det finnes utallige kjerringrd som skal hjelpe deg lindre menssmerter. her fr du noen tips, ogkanskje kan du finne et som fungerer for nettopp din kropp? Siden hver eneste kvinne er forskjellig, m du finne ut hva som passer best for deg selv.


  • Mange synes det hjelper holde seg varm, ta et varmt bad, legge varmeflaske p mage/rygg og drikke noe varmt.

  • Det kan hjelpe bevege seg for "lsne" smertene.

  • Det finnes flere "regler" og myter om aktiviteter som man br unng under menstruasjonen, som for eksempel idrett, og kanskje srlig aktiviteter som tar p magemusklene. Flere leger kan fortelle at dette er feil.

  • Gjr du noe som tar p magemusklene, kan du kanskje merke at du blr kraftigere. Dette er fordi det blodet som allerede ligger i skjeden, blir presset ut. Totalt blr du ikke mer selv om det virker slik.

  • Trenger du smertestillende tabletter, finnes det flere typer velge mellom. Pass p at du tar tilstrekkelig dose og les pakningsvedlegget nye.

  • Sterkere smertestillende fes p resept. Mildere br prves frst!

  • Ved hjelp av for eksempel hormoner, herunder p-piller, kan de foruten forebygge, ogs gjre bldningene svakere, kortere og mindre smertefulle. Dette kan ogs hjelpe p veldig langvarige menstruasjoner.

  • Nettstedet nettdoktor.no skriver at det beste du kan gjre - ut over la deg overbevise om at det ikke feiler deg noe - er srge for vre i god fysisk form. Det kan du gjre ved fre et sunt, regelmessig liv med daglig mosjon, passende svn og hvile - og, hvis det er mulig - prve stresse ned i din tilvrelse.
  • Du kan ogs prve kjrringrd:

  • Hvis du er ute etter et naturlig rd mot menstrasjon smerter s m du ta en titt p dette. Det gjelder f magen til slappe av. Mensensmerter kan bli lettere holde ut uten bruke smertestillende eller muskelavslappende midler. En kvinne har sendt oss et tips om hva hun har opplevd som et avslappende middel mot mens smerter.

    Det gr ut p ta en stor ullsokk og fylle denne med ris. Tett s igjen toppen av sokken med en hyssingstump og varm denne til litt over kroppstemperatur i microblgeovnen. Legg denne varme sokken p magen eller ryggen og slapp av. Dvil lindre lenge i og med at risen holder seg varm lenge.

    Lykke til!
    xoxo


    Stikkord:

    n kommentar

    Trine

    09.mar.2009 kl.20:01

    Godt med tips for dette ja!

    Skriv en ny kommentar

    Christina Slette Johnsen

    Christina Slette Johnsen

    22, Andy

    Hei p deg! Blogger om livet mitt og alt i mellom som interesserer meg. Flg meg gjerne! :) BTW:(ja,jeg var med i Top Model 08. Ja,det er jeg som har tegnet tegningene) *Knis* Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~ The time is NOW. Have fun go mad!

    www.lovelyliller.com on Facebook
    Related Posts with Thumbnails Bloggurat

    Kategorier

    Arkiv

    hits