Tips for å stresse ned!

Idag har jeg vært superstressa. Har ikke gjordt noe fysisk,,bortsett fra å sitte ved pcn,men har fikset masse stuff mht jobben. jeg har vært superstressa og har måtte lært meg å konvertere filer og ditt og datt. det skal være ferdig til i  morgen før kl 11,så jepp. litt ekstra stressa i dag. UANSETT.
Noen takler stress svært godt. Slike personer blir mer våkne, energiske og oppmerksomme av å leve på kanten.,men jeg er ca alltid stressa,såeh... noe so good.

Målet er å finne den rette balansen. Her er noen gode tips.
(jeg har seff ikke tid/tholmodighet til å følge disse tipsene,men det er kansje noe for deg?)

Do this:
Hobby. Vend oppmerksomheten din mot en hobby. Da vil du få fokuset over på noe annet. Det kan være alt fra et tegnekurs til arbeid i en frivillig organisasjon.

Drikk vann. Er du stressa høres det kanskje mer fristende ut med et stort glass vin enn et glass vann. Men det er svært viktig at du drikker vann. For er du dehydrert kan du bli søvnig - som gjør det vanskelig å takle stressende situasjoner.

Massasje. Avslapping er nøkkelordet for å redusere stress, så det er bare å finne fram stearinlys og massasjeoljen. Massasje roer kroppen, avspenner muskler og øker blodsirkulasjonen. Dessuten kan massasje fra din kjære få deg til å sovne fortere.

Meditasjon. Mange leger mener at meditasjon er den beste måten å takle stress på. Det viser seg at 15 minutter med meditasjon kan gi dypere ro enn en time søvn. Å begynne dagen med en to-minutter lang meditasjonsøkt kan også være bra. Sitt med rak rygg og repeter ett ord i hodet ditt. Da stopper du å tenke.

Sex. Om du ikke allerede visste det så kan sex gjøre deg mindre stressa. Du kan få ut mye sinne, aggresjon og dårlig energi, som er forbundet med stress. Er du i et fast forhold er det en ytterligere bonus, og det blir enda lettere å takle stress.

Søvn. Er du stressa er det viktig å ikke føle seg trøtt. Søvnmangel får en stor påvirkning på hele dagen din, og problemer kan virke mer alvorlige enn de egentlig er. Har du søvnproblemer kan det være fordi du er stressa. Prøv å ta deg en lur midt på dagen, tren og spis sunt.

Terapi. Noen ganger kan det hjelpe å prate med en terapeut eller en coach. De kan gi råd på hvordan du kan slappe av og foreller deg hvordan du kan få et mer positivt syn på situasjonen du er i.

Håper dette kan være til hjelp :D har du noen gode tips,så skriv det i kommentarfeltet!

Én kommentar

Monica (Treningsblogg)

01.sep.2009 kl.10:57

Strikking er MAX avstressende! :)

Skriv en ny kommentar

Christina Slette Johnsen

Christina Slette Johnsen

22, Andøy

Hei på deg! Blogger om livet mitt og alt i mellom som interesserer meg. Følg meg gjerne! :) BTW:(ja,jeg var med i Top Model 08. Ja,det er jeg som har tegnet tegningene) *Knis* Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~ The time is NOW. Have fun go mad!

www.lovelyliller.com on Facebook
Related Posts with Thumbnails Bloggurat

Kategorier

Arkiv

hits